reklama

ako sa majú čítať správy o alkohole za volantom

čítal som úryvok z jednej knižky, ako sa vedci pokúšajú odstrániť ľudský faktor. Zadali dvom skupinám výskum, ktorý ešte nebol publikovaný, ale jednej skupine povedali svoju predstavu o konečnom výsledku a druhej nepovedali okrem zadania nič. Výsledok druhá skupina priniesla rovnaké a hlavne správne výsledky, zatiaľ čo prvá skupina dosiahla výsledok aký im zadávatelia povedali. Očakávaný výsledok bol totiž zámerne nesprávny. Z toho vyplýva, že ľudia vedomky aj nevedomky dosiahnu také výsledky, aké od nich zadávatelia očakávajú. Ak dáte ľudom nejaký cieľ a nejakú štatistiku na základe, ktorej môžu prísť k odmenám, tak ľudia neurobia to čo by ste čakali, ale dosiahnu výsledok najľahším spôsobom. Zároveň sa začnú šíriť spoľahlivé návody ako to či ono dosiahnuť. Keď ktomu pridáme pravidelnú výmenu riadiacich pracovníkov, problémy sa dajú skrývať takmer donekonečna. Tí sledujú svoje hlavné ciele ako je objasnenosť, alebo nehodovosť. Najlepšie sa zvyšuje objasnenosť priestupkami, preto sa pravidelne objavujú správy o činnosti. Len ako ich správne prečítať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

malá otázka aká je celková hmotnosť vozidla s prívesom na ktorú má skupina B oprávnenie? odpoveď na konci.

Na začiatku niekto hore, prikáže, že by sa malo znížiť to a to a pritom ako vedľajší efekt vybrať nie menej ako x €.

zo správy

Alkohol za volant nepatrí

Trnava, 26. 09. 2013

Polícia aj napriek viacerým snahám o zníženie počtu alkoholov za volantom, zaznamenáva v tomto ukazovateli stagnujúci vývoj. V priebehu 38. týždňa policajti na cestách Trnavského kraja odhalili 14 vodičov, ktorým pri kontrole na alkohol namerali nad 1 promile alkoholu v dychu. Ďalších 67 vodičov sa kvôli alkoholu za volantom dopustilo priestupku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Označenie za volantom resp. vozidlo mi príde dosť zvádzajúce a preto na základe info zákona som sa dotázal konkrétne, koľko z nich bolo motorových a koľko nemotorových. odpoveď bola nasledovná.

vodičov mot. Vozidiel bolo zistených 32, vodičov nemotorových vozidiel bolo 49.

S pozdravom

kpt. JUDr. Mária Linkešová
hovorkyňa KR PZ v Trnave

V piatok, 20. 9. zaevidovala polícia tri prípady, keď policajti namerali vodičom nad jedno promile. Z prečinu ohrozenia pod vplyvom návykovej látky obvinila polícia 24 ročného Seničana. Na účelovej komunikácii v k.ú. obce Hlboké nezvládol v piatok v noci riadenie, dostal šmyk a vyšiel na koľaj č. 4, kde sa s autom Ford Focus prevrátil na strechu. Polícia mu na mieste namerala 0,52 mg/l alkoholu v dychu. Pri dopravnej nehode došlo k zraneniu 23 ročného spolujazdca.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

K ďalšej dopravnej nehode s alkoholom došlo v meste Hlohovec. 23 ročný muž nerešpektoval v križovatke ulíc dopravnú značku „Stoj, daj prednosť v jazde!, a hoci sa snažil zrážke zabrániť brzdením, narazil do Škody Octávie, ktorá išla po hlavnej. Vodič VW Polo po náraze nezastavil a krátko na to prešiel do protismeru, kde narazil do stromu. Ani tento náraz ho neodradil. Vodiča zastavil až náraz do zadného blatníka na stojacom aute Ford Kuga. Polícia namerala mužovi po nehode 0,78mg/l alkoholu v dychu. Druhému vodičovi alkohol polícia nezistila.

Polícia namerala alkohol za volantom aj 28 ročnému Trnavčanovi. V piatok pred polnocou ho kontrolovala ako vodiča Peugeota v obci Špačince policajná hliadka. Pri bežnej kontrole mu policajti namerali 0,94 mg/l alkoholu v dychu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo s týka tých troch mladých, tí si zajazdia min 2 roky už iba ako cestujúci autobusu.

To samotné by malo stačiť ostatným vodičom ako odstrašujúci príklad.

Ja osobne som za tzv. "nulovú toleranciu" alkoholu za volantom s prihliadnutím na prirodzené metabolity etanolu v tele (do 0,14 mg/l etanolu na liter vydýchnutého vzduchu).

U cyklistov si myslím, že by mohla byť určitá tolerancia (čo nehovorím len ja) a miernejšie finančné tresty ako najmenšia pokuta 150 € v správnom konaní podľa priestupkového zákona.

Ako to teda správne prečítať.

tab 1. 38 týždeňspolumotorovénemotorové
nad 1 promile14311
pod 1 promile672938
spolu813249

Najviac priestupcov 38 je u nemotorových vozidiel t.j. bicykel, < 1 promile (0,48 mg/l), alebo ekvivalent 3 veľkých a jedného malého piva. resp od 1 veľkého piva(0,28 promile) - 3,5 veľkého piva(1 promile).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo sa mi nepáči ? Cyklisti, ktorí nafúkajú do 1 promile(0,48 mg/l) sa posudzujú podľa rovnakého písmena priestupkového zákona a to § 22 e) a dostávajú rovnakú pokutu ako vodiči za volantom.

e) ako vodič počas vedenia vozidla požije alkohol alebo vedie vozidlo v takom čase po jeho požití, keď sa na základe vykonaného vyšetrenia podľa osobitného predpisu 3 a) alkohol ešte nachádza v jeho organizme,


c) písm. e), g) až i) možno uložiť pokutu od 150 eur do 800 eur a zákaz činnosti do troch rokov, medzi motorovými a nemotorovými sú tieto rozdiely

  1. vodičské oprávnenie na bicykel netreba, čiže ani sa nemôže zadržať.

  2. pre cyklistov sa e) vzťahuje aj nad 1 promile, zatiaľ čo pre motorové je osobitne nad 1 promile písmeno d) 200 -1000 € a zákaz činnosti do piatich rokov,

Čítajte viac: http://lubomirdrinka.blog.sme.sk/clanok.asp?cl=335506&bk=51780#ixzz2gMLsEJTh

Ak máte také povedomie, že podľa sadzobníka pokút je to do 50 €, keďže je policajt viazaný sadzobníkom pokút, tak vedzte, že sa obíde tak, že Vám neumožní zaplatiť pokutu na mieste, ale pošle to do správneho konania, kde je pokuta posudzovaná podľa priestupkového zákona, čo je však min 150 €. Jedine, že si ju po prečítaní tohto blogu vydupete, ale dúfam že radšej pod vplyvom ani nesadnete bicykel, tobôž riadiť motorové vozidlo.

takže tab1. som prenásobil min pokutami a nad 1 promile 2 x min pokuta podľa § 22. d, e

tab 2.pokutamotorovépokutanemotorové
nad 1 promile40024003003300
pod 1 promile15048001505700
spolu 7200 

9000

  1. vidíme, že vyberať pokuty od cyklistov vynáša viac.

  2. Je najľahšie postaviť sa pred pohostinstvo a čakať kým niekto vyjde na bicykli. Objasnenosť 100 % a rovnaká pokuta ako u motorového vozidla. Nie je čo riešiť. Cieľ splnený. Dokonca vás zastavia s majákom.

  3. posudzovať vodiča 20 kg a 14,5 tonového vozidla jedným písmenom e), no uvážte, kto môže spôsobiť väčšiu škodu?

  4. ako som v úvahe na začiatku uviedol, ľudia vždy dosiahnu stanovené výsledky, ale akým spôsobom, to je už otázne.

  5. v každom prípade, by sa mal zmeniť priestupkový zákon, už len preto, aby sa zosúladili sadzby.

  6. verejnosť sa o tom dozvedá len kuso. vo vyjadreniach sa hádžu vodiči do jedného vreca, polícia by mala konať nielen represívne z cieľom vyberať čo najviac pokút, ale najmä preventívne. Však cyklisti teda väčšinou mladí vodičáky ani nemajú a nevedia, že sa dopúšťajú priestupku. Koľko z nich má pri sebe 50 € na blokovú pokutu ?

  7. podľa dôvodovej správy poslancov Koncentrácia alkoholu v ľudskom organizme v hodnote 0,5 g/kg (promile), resp. 0,24 mg/l, je koncentrácia etanolu v krvi, ktorú Európska komisia odporúča prijať členským štátom v rámci Stratégie Európskej únie na podporu členských štátov pri znižovaní rozsahu škôd súvisiacich s požívaním alkoholu. V tejto súvislosti je potrebné uviesť, že niektoré štáty Európskej únie pri posudzovaní dovolenej koncentrácie alkoholu v ľudskom organizme účastníka cestnej premávky rozlišujú medzi vodičmi motorového vozidla a cyklistami, pri ktorých ustanovujú miernejšie limity koncentrácie alkoholu v ľudskom organizme. Návrh zákona ustanovuje hodnotu koncentrácie etanolu v ľudskom organizme 0,24 mg/l vydýchnutého vzduchu pri vyšetrení dychovou skúškou prístrojom alebo 0,5 g/kg hmotnosti vyšetrovanej osoby pri lekárskom vyšetrení zo vzorky krvi plynovou chromatografiou. Pri tejto hodnote koncentrácie etanolu v organizme cyklistu, nebude vedenie bicykla bez pomocného motorčeka v cestnej premávke považované za porušenie všeobecne záväzných právnych predpisov o bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky. Zároveň sa návrhom zákona jazda pod vplyvom alkoholu v takomto prípade nebude považovať za porušenie pravidiel cestnej premávky závažným spôsobom.

  8. na uvedenú správu som sa dotazoval MINV, to odpovedalo:Vami uvádzaný návrh na zmenu zákona bol predložený skupinou poslancov NR SR, nejednalo sa o návrh predkladaný vládou (vypracovaný ministerstvom vnútra SR). Uvedený návrh nebol NR SR schválený a ministerstvo vnútra Slovenskej republiky o zmene uvádzanej v tomto návrhu neuvažovalo a ani v súčasnosti neuvažuje. S otázkami ohľadne uvedeného návrhu Vám odporúčame obrátiť sa na predkladateľov tohto návrhu. oddelenie komunikácie a prevencie kancelárie prezidenta Policajného zboru

pýtal som sa aj nato či rozlišuje polícia medzi jazdou a vedením vozidla. Tieto bývajú dosť často zamieňané a mohli by viesť k podivnej úvahe policajta, čo je to vedenie bicykla. Takže paragrafová opierka, čo je čo.

odpoveď minv

Rozdiel vyplýva z ustanovení § 2 ods. 2 písm. f, u, v) zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.

čiže rozložené na drobné.

č. 8/2009 zákon o cestnej premávke

  1. motorovým vozidlom nekoľajové vozidlo poháňané vlastným motorom s výnimkou prípadu podľa písmena f) a trolejbus,

  2. nemotorovým vozidlom prípojné vozidlo, vozidlo pohybujúce sa pomocou ľudskej sily alebo zvieracej sily s výnimkou prípadov podľa písmena f) a bicykel vybavený pomocným motorom so zdvihovým objemom valcov nepresahujúcim 50 cm3 s konštrukčnou rýchlosťou neprevyšujúcou 25 km.h-1alebo bicykel vybavený pomocným elektrickým motorom s trvalým menovitým výkonom do 0,25 kW, ktorého výkon sa progresívne znižuje a nakoniec sa preruší, keď vozidlo dosiahne rýchlosť 25 km.h-1alebo keď vodič prestane šliapať do pedálov,

  3. chodcom sa rozumie aj osoba, ktorá tlačí bicykel

na základe info zákona spracovaná odpoveď minv s mojimi vloženými otázkami

Určite si viacero z Vás po jednom pive na bicykel už nesadne.

Tak je to 3500 +750 = 4250 kg podobné odpoveďe na najčastejšie otázky a výklady k zákonu.

http://www.minv.sk/swift_data/source/policia/dopravna_policia/informacie%20pre%20obcanov%20k%20zak%20c%20%20%208%20z%202009%20Z%20z.pdf

ľubomír drinka

ľubomír drinka

Bloger 
  • Počet článkov:  82
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Ak je niekto jediný kto môže, tak musí.Ak môžete, tak píšte. Zoznam autorových rubrík:  Právomeranie rýchlostiobjektívna zodpovednosťSPPMeranie hmotnostiSúkromnéNezaradenéštatistika nehodovosti

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu