Vo VB možno LTI20/20 skončia pre nepresnosť, MINV objednáva ďalšie

Autor: ľubomír drinka | 20.5.2013 o 16:00 | (upravené 6.12.2015 o 8:13) Karma článku: 5,12 | Prečítané:  846x

pozrite si reálne nasadenie meračov rýchlosti.  Skáču tam rýchlosti 100-145 km/h . Vo veľkej Británii uvažujú nahradiť LTI za iný typ meradla.  Štandardná odchýlka LTI je +-15 cm. Nameraná rýchlosť je len prepočítaná men



na základe kódexu blogera a upozornení na jeho porušenia.

všetky obrázky pochádzajú od BBC a sú z jej stránky. Relácie "INSIDE OUT"

Obrázky sú len online odkazom a nie sú obsahom tejto stránky.

Ich autorom je BBC.co.uk..

http://www.bbc.co.uk/insideout/southwest/series7/speed-cameras.shtml

BBC všeobecne súhlasí s umiestňovaním URL na ich stránky ako aj obsah bez obmedzení.

http://faq.external.bbc.co.uk/questions/bbc_online/hyperlinks_to_bbc


http://www.bbc.co.uk/insideout/southwest/series7/i/paul-cox.jpg

Paul Cox išiel k Plymouthu na A303 štvorprúdovej, kedy bol zastavený za prekročenie rýchlosti.

Auto, ktoré riadil, bolo vybavené tempomatom, ktorý si dal tesne pod 70 mph - rýchlostný limit na tomto úseku cesty
Zastavila ho policajná hliadka. Polícia Paulovi povedala, že  prekročil rýchlosť teda   90 mph.

Bol si istý, že neporušil rýchlostný limit, a spochybnil prípad na súde.

Bývalý policajt Paul Cox sa odvolal proti pokute - a vyhral. Súd zistil, že boli nezrovnalosti v dôkazoch merania rýchlosti  použitých proti nemu.

Paul mal istotu k spochybneniu, ale mnohí jednoducho prijmú pokuty, aj keď majú pocit, že sú v práve.

Podľa polície GB

Všetky údaje o rýchlosti zbrane používané políciou a kamery bezpečnostného partnerstva musia byť najskôr schválené ministerstvom vnútra. Je niekoľko typov laserových prístrojov používaných vo Veľkej Británii, ale všetky pracujú na rovnakom princípe.

Zariadenie pracuje zaslaním lúča infračerveného svetla. V ideálnom prípade by mala byť zameraná na poznávaciu značku vozidla, pretože poznávacie značky majú špeciálnu reflexnú vrstvu, od ktorej lúč sa odrazí  priamo späť do zariadenia.


Ako sa auto pohybuje, prístroj rýchlo vykoná sériu meraní vzdialenosti a od tých prepočíta  rýchlosť vozidla.

Avšak presnosť týchto zariadení je sporná.

BBC pozvalo  Dr Michaela Clarka, popredného odborníka na laserovú techniku, aby vyskúšal niektoré schválené modely.


Chybné vzdialenosti

Zrkadlo a dopravná značka(stĺpik s odrazkou) zdvojnásobili zaznamenanú vzdialenosťhttp://www.bbc.co.uk/insideout/southwest/series7/i/reflection.jpg


Stroj pracuje na základe odrazeného laserového lúča.

Avšak Dr Clark ukázal, čo sa stane, keď sa svetelný lúč odrazil od  ďalších objektov pred návratom do merača rýchlosti.

Simuloval situáciu, kedy laserový lúč zasiahol bočné zrkadlo stojaceho auta.

Vysvetľuje;

"Čo sa to vlastne deje,  prístroj vysiela laserový lúč, ktorý dopadá na bočné zrkadlo na aute, potom sa odráža na odrazku označenia cesty ... ten potom príde späť do spätného zrkadla a nakoniec  do prijímača. "

Dr Clark domnieva, že zariadenie, ktoré používajú meranie vzdialeností na zistenie rýchlosti vozidla, tak  takéto situácie by mohli spôsobiť aj veľmi veľkú chybu merania.


Slip efekt

http://www.bbc.co.uk/insideout/southwest/series7/i/slip-effect.jpg

 


Ak merač vypočítava rýchlosť merania z meniacej sa vzdialenosti k autu a keď sa lúč z merača  pohybuje pozdĺž vozidla,  mohlo by to mať vplyv na výsledky.

Ako Dr Clark vysvetľuje, ". Tento merač nevie, či sa objekt pohybuje, tak to začalo merať trochu ďalej na vozidle, potom  trochu bližšie, takže si myslí, že je to rýchlosť".

Potom posúval lúč po boku stojaceho vozidla a nameralo 4 mph(6,5 km/h).

"To je samozrejme veľmi zaujímavé. Ak  policajt meria z boku, potom bude mať zvýšenú alebo dokonca zníženú, rýchlosť vozidla."

Dr Clark hovorí, že všetky  Laserové merače rýchlosti trpia rovnakým problémom, takže sme si mysleli, že to skúsime: "namerať stenu s jedným z najnovších zbraní používaných políciou: LTI 20.20."


http://www.bbc.co.uk/insideout/southwest/series7/i/58mph.jpg
Zamerali sme na stenu a stlačili spúšť, kým posúvame so zariadením, podarilo sa na získať 58 mph(87 km/h) z pevnej steny .

Dr Clark demonštroval LTI len na stojacich automobiloch, ale ako on hovorí: "nepresnosti by mohli byť horšie v reálnych životných situáciách." 

"Vzhľadom k tomu, že sa auto pohybuje, malo by sa zariadenie zamerané  veľmi, veľmi pozorne na rovnakom mieste vozidla, inak bude rýchlosť chybne vyhodnotená."

Teoreticky, to znamená, že pri meraní rýchlosti, v prípade, že prevádzkovateľ nechá  laserový lúč pohybovať po boku vozidla, tak potom  dĺžka vozidla by mohla byť pridaná do vzdialenosti, ktorú zariadenie používa na výpočet rýchlosti auta .

Laserové merače urobia merania za asi 1/3 sekundy. Ak slip efekt pridáva ďalších pár metrov na vzdialenosti, v druhej tretine to môže zvýšiť rýchlosť o 1  až 30 mph.
Výrobca reakcie


Frank Garratt hovorí, že jeho zariadenia sú presné.

Tele-Traffic, výrobca v Spojenom kráľovstve LTI 20,20 odmietajú možnosť  mylného merania z idúceho vozidla.

http://www.bbc.co.uk/insideout/southwest/series7/i/boss.jpg
Frank Garratt, generálny riaditeľ spoločnosti Tele-Traffic, hovorí, že jeho zbrane sú vybavené technológiou, ktorá bude detekovať akýkoľvek účinok sklzu z idúceho vozidla.

Ak zistí akékoľvek kĺzanie sa zobrazí chybové hlásenie, miesto rýchlosti.


Pán Garratt hovorí, že zariadenie "vylúči akúkoľvek chybu z posunutia ."

 

On tvrdí, že na pohybujúce sa objekty, chyby vo výške viac ako 2 míľe/h(3 km/h) sú veľmi nepravdepodobné. Hovorí, že systém môže zobrazovať rýchlosť  "nie viac ako 1 mph(1,5 km/h), ak vôbec, ale v každom prípade 2 míľe/h(3 km/h) v rámci cieľových parametrov, sú dobré ".


Prípad druhý: Michael Hall

Dr Clark bol zapojený ako znalec v 5 súdnych konaní, jedným z nich je jeho vlastné.http://www.bbc.co.uk/insideout/southwest/series7/i/biker.jpg

V štyroch prípadoch bolo od  stíhania upustené.

Michael Hall, ktoré namerali s LTI 20,20 v Southamptone bol jedným z nich.


Michael Hall unikol strate vodičského oprávnenia,

keď dôkazy boli vyhlásené za neplatné.


Michael spomína na udalosti, "Ja som len presvedčený, že som vtedy išiel rýchlosťou 30 míľ /h(45 km/h), pretože som sa práve vtedy pozrel na rýchlosť.


"Keď som dostal predvolanie polície povedali, že som išiel 41 míľ/h(61,5 km/h)".

S pomocou Dr. Clarka sa  Michaelovi  podarilo dôkaz  zamietnuť.

Michael má svoj vlastný názor o tom, prečo sa to stalo;

"Myslím, že to súd urobil preto, že video dôkaz naznačuje, že ich stroj  nepracuje správne.
Pri pohľade na niektoré kúsky na videu boli zjavné chyby v tom, čo si myslel stroj o vzdialenosti. A ak  nefunguje meranie vzdialenosti, nemôže fungovať ani meranie rýchlosti ".
Video dôkazy


"Inside Out" zohnali jeden z mála policajných záznamov pre kontrolu  rýchlosti, ktorý bol uvoľnený.

Ukázali sme nahrávku od South Wales polície Dr. Clarkovi.

Poukázal na prípady, keď na videu sú zaznamenané rýchlosti označujúce vozidlá idúce v opačnom smere, ako sú v skutočnosti. Dr Clark vysvetľuje;

"Ak je znamienko mínus pred čítaním, ktoré znamená, že cieľ bol meraný ako odchádza.

"V tomto prípade to tak nebolo. A to sú typické chyby, ktoré sa stávajú.

"Tu máme napr. záporné rýchlosti vozidiel prichádzajúcich k nám - Je to nezmysel."

Tele-Traffic komentár k  videu: Aj keď je video nepredstavuje udalosť presne, laserové merače vždy pracujú správne.


Pán Garratt, generálny riaditeľ, hovorí:


"V tomto konkrétnom prípade nie je pochýb, že z celkového pohľadu dôstojník nenastavil video element  tak dobre, ako to mohol urobiť a iste urobil niektoré prevádzkové procesné chyby v spôsobe, akým to urobil."
Rastúce obavy

Po úspešnom súdnej výzvu v Škótsku vo februári 2005, Ministerstvo vnútra teraz zvažuje revíziu. Teda schválenie iného typu laserového merača.

Ale pokiaľ polícia je znepokojená, tak to  je ministerstvo vnútra, ktoré rozhoduje aké vybavenie sa používa. Dozorca Lawrie Lewis od Avon a Somerset police hovorí:

http://www.bbc.co.uk/insideout/southwest/series7/i/police.jpg


"Polícajno-vedecko-vývojové oddelenie a vnútra má typové schválenie tohto zariadenia.

"Už prešiel rozsiahlym testovaním - Ak majú oni dôveru, mám i ja dôveru.

"Ak ministerstvo vnútra rozhodne z nejakého dôvodu, že dôvera nie je, potom stiahnem zariadenia".

Paul Hodgson z RAC hovorí;

"Myslím, že je to dôležité pre políciu, rovnako ako pre motoristov, vedieť, že merače sú spoľahlivé.

"Potrebujme dôveru motoristov, takže ak je chytený motorista,  je potrebné aby vedel, že  bol chytený spravodlivo a oprávnene.


"Ak  táto technológia nefunguje tak potom tieto zistenia musia byť  preskúmané ministerstvom vnútra.

Dr Clark hovorí: "Myslím, že tieto nástroje alebo prístroje tohto typu by mali byť preskúmané a to ako v ich používaní, tak aj v schopnosti tejto technológie vykonávať úlohu, ktorá je od nich žiadaná.

"Myslíme, že pri viac než 2 miliónoch stíhaných pomocou elektronických zariadení, keď len 1% z tých stíhaní je nesprávne, to že je 20.000 ľudí stíhaných nesprávne,  nemôže byť v poriadku".


Čítajte viac: http://lubomirdrinka.blog.sme.sk/clanok.asp?cl=328692&bk=40786#ixzz2Vwu6Au3U

 

 

 

 

podobný prípad vo Veľkej Británii sudca rozhodol v prospech obvineného.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/lancashire/6295127.stm


Preston: Korunný súd sudca zrušil odsúdenie po vypočutí dôkazu,

 

že laserové zariadenie môže dať chybné hodnoty, ak nie je meranie v správnej rovine.

Ak sú tam nejaké gramatické alebo štylistické chyby tak pardon.
Čítajte viac: http://lubomirdrinka.blog.sme.sk/clanok.asp?cl=328655&bk=44401#ixzz2TpgeUroL
 

citácia z
Analýza a vyhodnotenie očakávaných efektov

pri znížení maximálnej povolenej rýchlosti v obci zo 60 km/h na 50 km/h

 

Obzvlášť vo Veľkej Británii je mimoriadny rozdiel medzi subjektívnou pravdepodobnosťou toho, že vodič bude penalizovaní za prekročenie rýchlosti (Veľká Británia patrí medzi tri najvyššie v rebríčku) a vlastnou skúsenosťou s pokutami za prekročenie rýchlosti (Veľká Británia patrí medzi posledné tri). To môže byť spojené s veľkým množstvom publicity a diskusií v britských médiách o vymáhaní práva v oblasti rýchlosti.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Všade sú míny, dávajte pozor, kam šliapete. Oslobodzovanie Mosulu potrvá

Islamský štát nemá veľkú šancu ubrániť svoje najväčšie mesto. Zároveň nemá kam ujsť a civilistov berie ako rukojemníkov.

EKONOMIKA

Rumuni aj Bulhari sú na tom s dôchodkami lepšie ako Slováci

Oveľa lepšie vyhliadky má Česko, Poľsko, Maďarsko, Rumunsko a Bulharsko.

KOMENTÁRE

Dráždenie čínskeho draka

Donald Trump si už stihol pohnevať Peking. Zrejme to nebolo nedorozumenie.


Už ste čítali?